امروز: یکشنبه ( ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ )
خوردنی های دوران بارداری برای زیبایی بچه

خوردنی های دوران بارداری برای زیبایی بچه کدامند؟

احتمالا شما هم زیاد شنیده‌اید که می‌گویند مصرف بعضی از غذاها در دوران بارداری موجب زیبایی بیشتر جنین می‌شود. اما آیا می‌دانید بهترین خوردنی‌های دوران بارداری برای زیبایی جنین کدامند؟ هر ماده غدایی نمی‌تواند در زیبایی بیشتر نوزاد تاثیر بگذارد، از طرفی مصرف بعضی از مواد غذایی در این دوران نیز کاملا ممنوع است؛ از این رو ما در این مقاله قصد داریم برترین مواد غذایی که موجب زیبایی و سلامت بیشتر نوزادان می‌شود را نام ببریم؛ پس در ادامه این مطلب با وب مد همراه باشید.

 

خوردنی های دوران بارداری برای خوشگلی بچه کدام هستند؟

 

بهترین مواد غذایی برای جنین زیبا و باهوش عبارت‌اند از:

ماهی‌های چرب

از جمله بهترین مواد غذایی که می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر جنین کمک کند، ماهی‌های چرب دریاهای عمیق مانند ساردین، سالمون و غیره هستند. این دسته از ماهی‌ها به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب امگا 3، به ترمیم غشای سلولی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست جنین کمک فراوانی می‌کنند.

 

گیلاس و توت فرنگی

آنتی اکسیدان یکی از ترکیبات شیمیایی بسیار قدرتمندی است که می‌تواند با کاهش اثرات مخرب ناشی از رادیکال‌های آزاد از پیری زودرس جلوگیری کند. این ماده غنی در گیلاس و اغلب توت‌ها مانند توت فرنگی، زغال اخته، شاتوت، تمشک و غیره یافت می‌شود.

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از خوردنی‌های دوران بارداری برای زیبایی بچه است که لیکوپن زیادی دارد. لیکوپن می‌تواند به زیبایی پوست جنین کمک کند.

 

آووکادو

آووکادو منبع عالی ویتامین E و C است. این ویتامین‌ها موجب کلاژن‌سازی و در نهایت بهبود رنگ پوست جنین می‌شوند.

 

سیب‌ زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نیز یکی از خوردنی‌های دوران بارداری برای زیبایی بچه است. این ماده غذایی از بتاکارون و ویتامین تشکیل شده است. هردوی این ویتامین‌ها می‌توانند بافت‌ها و سلول‌های پوستی جنین را تقویت کنند. از طرفی این مواد غذایی در بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی جنین هم موثرند.

 

جودوسر

اوتمیل یا جودوسر یکی از غلات‌ کاملی است که از انواع ویتامین B، فسفر، کلسیم و غیره تشکیل شده است. این ماده غذایی می‌تواند موجب زیبایی جنین شود و از طرفی انجام فعالیت‌های مختلف در دوران بارداری خانم‌ها را نیز ساده‌تر می‌کند.

به‌صورت کلی رژیم غذایی متعادلی که سرشار از سبزیجات، فیبر، پروتئین‌ها و چربی‌های سالم و غلات کامل باشد، می‌تواند به افزایش سلامتی و زیبا شدن جنین پسر یا دختر کمک کند. با این اوصاف پیشنهاد اولیه ما به شما این است که در زمان حاملگی رژیم متعادلی داشته باشید و از مصرف مواد غذایی بی‌ارزش به خصوص جانک فودها بپرهیزید.

خوردنی های دوران بارداری برای خوشگلی بچه

چه اقداماتی در افزایش سلامتی و زیبایی جنین موثر است؟

در قسمت قبل بهترین خوردنی‌های دوران بارداری برای زیبایی بچه را نام بردیم، در این بخش قصد داریم اقدامات دیگری که می‌تواند در افزایش سلامتی و زیبایی کودک موثر باشد را نام ببریم. بانوان با انجام این کارها علاوه‌بر زیبایی کودک خود، دوران بارداری و زایمان راحت‌تری خواهند داشت.

 

آب‌رسانی به بدن

آبرسانی بدن در دوران بارداری، یکی از کارهایی بسیار ضروری است. هیدراته کردن بدن نه تنها سلامت جنین را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند سلول‌های رشدی پوست را نیز بهبود ببخشد. از طرفی با نوشیدن آب فراوان می‌توان سموم بدن را دفع کرد و نوزادی سالم را به این دنیا آورد.

 

مدیریت استرس

احتمالا همه افراد می‌دانند که استرس تاثیر بسیار بدی بر سلامت بدن دارد؛ اما حالا لازم است بگوییم این موضوع در زیبایی جنین هم موثر است. بله کاملا درست متوجه شدید، استرس شدید می‌تواند تعادل هورمونی را بهم ریخته و حتی موجب تغییر رنگ چهره کودک شود. به همین خاطر بهتر است بانوان در دوران بارداری خود، به کارهایی بپردازند که به آرامش ذهنی‌شان کمک می‌کند. برای مثال یوگا، مدیتیشن، تمرینات تنفسی عمیق و یا سرگرمی‌های شادی‌آور می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

 

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

نور خورشید تاثیر مستقیم بر پوست دارد. اشعه‌های UV که در نور خورشید وجود دارد بسیار مضرند و موجب آسیب به رنگدانه‌های پوست کودک می‌شود؛ از این رو خانم‌ها در دروان بارداری باید بیش از هرزمان دیگری خود را از تابش مستقیم نور خورشید محافظت کنند. آن‌ها می‌توانند لباس‌های مناسبی به تن کرده و همیشه ضدآفتاب‌هایی  با حداقل SPF30 یا بالاتر را مصرف کنند. همچنین بهتر است در ساعاتی که تابش خورشید بسیار شدید است، در معرض نور قرار نگیرند.

 

حفظ وزن سالم در طی بارداری

بعضی از افراد تصور می‌کنند افزایش وزن بیش‌از حد در دوران بارداری، مسئله‌ای طبیعی است؛ در حالی که اصلا اینطور نیست. افزایش وزن غیرطبیعی در این دوران موجب عدم تعادل هورمونی و در نهایت بروز تغییرات منفی در چهره جنین می‌شود.

 

دوری از مواد مضر

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند به زیبا شدن جنین دختر و پسر در دوران بارداری کمک کند، دوری از مواد مضر است. موادی مانند سیگار، الکل و داروهای غیرقانونی به‌طور مستقیم بر سلامت و زیبایی کودک تاثیر منفی می‌گذارند. از طرفی بعضی از مواد بهداشتی و مراقبتی پوست که خانم‌ها در این دوران مصرف می‌کنند نیز مناسب نیستتند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود بانوان قبل از استفاده از هر نوع محصول مراقبتی پوست و مو، با فردی متخصص در این باره مشورت کنند.

 

خواب کافی

خواب کافی هم می‌تواند موجب زیبایی بیشتر جنین شود. پیشنهاد می‌شود خانم‌های باردار حداقل 7 الی 8 ساعت از شبانه‌روز را استراحت کنند تا قوای بدنی مناسبی داشته باشند و به این صورت زیبایی کودک خود را نیز افزایش دهند.

 

خانم‌ها در دوران بارداری چه ویتامین‌ها و مواد معدنی را باید مصرف کنند؟

مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی که در ادامه نام می‌بریم علاوه‌بر سلامت جنین، موجب زیبایی بیشتر آن می‌شود.

  • کلسیم
  • آهن
  • ید
  • کولین
  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • ویتامین دی
  • ویتامین B6
  • ویتامین B12
  • اسید فولیک

مصرف کدام مواد غذایی در دوران بارداری ممنوع است؟

مصرف این نوع مواد غذایی در دوران بارداری کاملا ممنوع است.

 

شیرهای خام و غیرپاستوریزه

در اغلب موارد این مواد حاوی باکتری مخرب لیستریا هستند و می‌توانند بیماری‌های گوناگونی در زنان باردار ایجاد کنند.

 

مواد غذایی مختلف که تاریخ انقضایشان گذشته

این دسته از مواد غذایی نیز باکتری‌های آسیب‌زایی برای مادر و جنین دارند.

 

گوشت خام

شامل انواع گوشت خام، نیم پز، سوسیس و کالباس که انگل‌های خطرناکی مانند توکسوپلاسما گوندی، سالمونلا و غیره را دارند.

 

انواع ماهی نپخته

این مواد غذایی نیز از سطوح بالایی از باکتری‌ها و انگل‌های مخرب تشکیل شده‌اند؛ حتی بعضی از ماهی‌های خام دارای جیوه هستند!

 

دانه‌ها و غلات خام

غلات خامی مانند لوبیا، یونجه و تربچه و همچنین سالادهای آماده حاوی باکتری های مضری مانند لیستریا و سالمونلا هستند.

در نهایت همه خانم‌ها می‌توانند با مصرف مواد غذایی سالم و  زندگی به دور استرس و انجام کارهای شاد‌ی‌آور در دروان بارداری، زیباترین کودک را داشته باشند. این موضوع را فراموش نکنید که مسئله ژنتیک هم در زیبایی کودک تاثیر فراوان دارد؛ زیرا هرچه افراد برای زیبایی بیشتر جنین تلاش کنند، در نهایت کودک چهره‌ای مشابه والدین خود خواهد داشت.

 

منبع

درباره‌ی webmod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *