امروز: جمعه ( ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ )
بهترین راه درمان زردی نوزاد چیست

بهترین راه درمان زردی نوزاد چیست؟

زردی نوزاد شرایط پزشکی میباشد که معمولاً در اوایل معاش نوزادان به وجود میاید. این ایراد، به جهت تجمع بیشتراز حد ماده‌ای بنام بیلی روبین میباشد که منجر ارتقاء دانه‌های زردرنگ در پوست و بقیه بافت‌های تن نوزاد می گردد. زردی نوزاد معمولاً نیاز به تشخیص فوری و معالجه دارااست چون میتواند علامتی از وجود ایرادات دور از شوخی در جهت همت کبد یا این که سیستم صفراوی نوزاد باشد.

 

شایسته ترین رویکرد معالجه زردی نوزاد چیست؟

در حین سال‌ها، طرز‌های مختلفی برای معالجه زردی نوزاد وجود داشته میباشد. البته با گسترش دانش و تخصص پزشکی، بهبود طریق‌های درمانی و کاهش عوارض جانبی آن‌ها قابلیت و امکان یافته میباشد. در‌این نوشته ی علمی، طرز‌های معالجه و شایسته ترین خط مش معالجه زردی نوزاد گزینه پژوهش و گفت و گو قرار خواهند گرفت. مقصود ما این میباشد که با معرفی و رسیدگی طریق‌های متعدد به پدر و مادر اطلاعاتی جامع و نو درباره معالجه سریع زردی نوزاد ارائه دهیم.

درین نوشته‌ی‌علمی، آغاز به دلایل و انگیزه‌های زردی نوزاد پرداخته و آن گاه به طرز‌های تشخیصی برای تشخیص و شناسایی زردی نوزاد می پردازیم. آن‌گاه، شایسته ترین نحوه‌های درمانی که فعلا مو جود و گزینه استعمال قرار میگیرند را رسیدگی خوا هیم کرد. همینطور، به توضیحات مربوط به هر طریق درمانی خوا‌هیم پرداخت تا پدر و مادر بتوانند تصمیمات بهتری در ارتباط با معالجه زردی نوزاد بگیرند.

با دقت به التفات این قضیه، تحقیق و تدبیر از شایسته ترین طرق معالجه زردی نوزاد برای بهبود خوب و تن درستی نوزادان ضروری میباشد. امید خواهیم داشت که‌این نوشته‌علمی بتواند به پدر و مادر و سایرافراد مرتبط در‌این حوزه اطلاعاتی ارشاد نماید و آنان‌را با واپسین گسترش‌ها در معالجه زردی نوزاد آشنا نماید.

 

بهترین راه درمان زردی نوزاد چیست

زردی نوزاد چیست؟

آیا پوست یا این که چشمان نوزاد شما رنگ زرد گردیده است؟ آیا فرزند نو متولد گردیده شما به شدت خسته میباشد و نمیخواهد خوراک بخورد؟ این رفتارها قادر است علامت‌ای از زردی نوزاد باشد.

زردی نوزاد هنگامی واقعه می‌ افتد که در سطح خون نوزاد شما ماده‌ای بنام بیلی روبین توده می گردد. این رنگ‌دانه زردرنگ در زمان بازیافت طبیعی گلبول‌های قرمز رنگ دیرین در تن ساخت و ساز می‌گردد. کبد به تجزیه بیلی روبین یاری می‌نماید تا بتوان آن را با مدفوع از تن نوزاد بیرون نماید.

صحیح بعداز به دنیاآمدن نوزاد، کبد شغل دفع بیلی روبین را بر ذمه میگیرد، البته ممکن میباشد مجال گیر باشد. اکثر نوزادان طبیعتا مقدار یه خرده زردی دارا‌هستند که معمولاً میان روز دوم و سوم بعد از میلاد ظواهر میشود. اکثر زمان ها بر روی نوزادان در 24 ساعت اولیه معاش تست غربالگری ایفا میگردد تا احتمال ابتلا به زردی بوسیله دارای تخصص پیش‌بینی خواهد شد.

علائم زردی نوزاد چیست؟

به گزارش زردی گرامافون، دارای تخصص معالجه زردی نوزادان، یرقان ممکن میباشد هیچ علامتی نداشته باشد. هر علامتی که نوزادتان داراست ممکن میباشد با گاز بدتر شدن حالت و زردی آن بستگی داشته باشد. علائم شناخته گردیده یرقان، زردرنگ شدن پوست دیده میباشد. ولی موردها دیگری نیز وجود داراست که بایستی مراقب آنان بود، به عنوان مثال:

  • بی حالی نوزاد (به رنج از خواب بیدار می شود).
  • نوزاد بد تغذیه میکند یا این که از شیر میل کردن پرهیز می‌نماید.
  • نوزاد در اکنون کاهش وزن میباشد.
  • نوزاد اسهال آبکی داراست.
  • در شکل مشاهده هر مورد از این علائم بایستی بلافاصلهً به دکتر کارشناس مراجعه‌کنید تا از درستی و تندستی فرزند خویش مطمئن گردید.

راههای تحت آوردن زردی نوزاد

برای معالجه یرقان می بایست از طریق‌ها و راههای ذیل آوردن زردی نوزاد مانند تغذیه مطلوب، طب سنتی، فتوتراپی و قطره زردی نوزاد استعمال کنیم که پیرو بعضی از مهمترین آنها‌را برای شما معرفی کرده‌ایم.

تغذیه مطلوب نوزاد: تغذیه تقویت گردیده برای پرهیز از کاهش وزن نوزاد، برهان مهمی برای تن درستی و پرورش نوزاد میباشد و به دفع مواد زائد و بیلی روبین اضافه خون نوزاد امداد بخش اعظمی می‌نماید.

همینطور با شیردهی مداوم به نوزاد از خشکی و کم آب شدن پوست آن دوری میگردد.

معالجه زردی نوزاد با طب سنتی: یکی طریق‌هایی که از قدیم گزینه استعمال عامه مردم قرار گرفته میباشد، به کارگیری از طب سنتی برای معالجه زردی نوزاد میباشد.

درین طرز‌ها با به کار گیری از گیاهان دارویی و خواصی که دارا‌هستند؛ مانند به کارگیری از ترنجبین برای زردی نوزاد، یرقان کاهش میابد.

به کار گیری از قطره معالجه زردی نوزاد: قطره بیلی ناستر که فراورده‌ای از شیرخشت میباشد، با به کارگیری از آن امداد متعددی به دفع بیلی روبین و بهبود معالجه زردی نوزاد می‌نماید.

ایمونوگلوبولین وریدی (IVIg): زردی نوزاد ممکن میباشد به جهت تفاوت مجموعه خونی مامان و نوزاد به وجود بیاید. این موقعیت منجر می شود که نوباوه آنتی‌بادی‌هایی را از مامان حمل نماید که به تجزیه سریع گلبول‌های قرمز رنگ نوزاد امداد می‌نماید. تزریق باطن وریدی یک ایمونوگلوبولین پروتئین خون که میتواند سطح آنتی‌بادی‌ها را کم کند، زردی را معالجه می‌نماید.

تبادل خون نوزاد: وقتی که جايگاه زردی نوزاد ارتقاء یابد، معالجه‌های دیگر احتمالاً جواب گوی نوزاد نیستند و ممکن میباشد نوزاد نیاز به بده بستان خون داشته باشد. این نوع معالجه دربرگیرنده برداشت مکرر مقادیر مقداری از خون و جایگزینی آن با خون اهدا کننده میباشد که سبب ساز دفع بیلی روبین خون نوزاد و جایگزینی آن با خون فارغ از بیلی روبین می شود.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل کیف و کفش

 

سریع ترین راه و روش معالجه زردی نوزاد، اجاره دستگاه فتوتراپی
به کار گیری از دستگاه زردی نوزاد (فتوتراپی) شایسته ترین شیوه معالجه زردی نوزاد میباشد!
در‌این نحوه نوزاد شما تحت دستگاهی منحصر به فرد که چراغ‌های ویژه‌ای داراست قرار می گیرد. این چراغ‌ها نورهایی در طیف سبز آبی رنگ ساطع می‌نماید. این نورهای منحصر به فرد با ارتفاع موج ویژه‌ای که دارا‌هستند صورت و ساختار مولکول‌های بیلی روبین را به سیرتکامل‌ای تغییر و تحول می دهد که میتوانند هم از روش ادرار و هم از روش مدفوع دفع شوند. در حین معالجه و استعمال از دستگاه زردی نوزاد، نوپا شما تنها از پوشک و دیده بندهای محافظ دیده به کارگیری می‌نماید.

در صورتیکه فرزند شما دچار به زردی شد‌ه‌است شما می توانید با مشورت از مجموعه مجرب زردی گرامافون نسبت به اجاره دستگاه زردی نوزاد داده ها کافی استحصال نمائید تا هرچه سریع‌خیس معالجه زردی نوزاد خویش را استارت و به بهبود تن درستی وی یاری بخش اعظمی نمایید.

هنگامی که سطح بیلی روبین نوزاد به اندازه کافی ذیل بیاید می‌قدرت معالجه را متوقف کرد؛ اما می بایست نوزاد 24 ساعت بعداز توقف معالجه در مطب دکتر سنجیده شود تا مطمئن گردید که سطح آن مجدد ارتقاء نمی‌یابد.

عوارض جانبی احتمالی فتوتراپی اسهال آبکی و بی آبی تن میباشد که بعداز توقف معالجه از در میان خواهند رفت.

 

برای دوری از زردی نوزاد چکار کنیم؟

برای پرهیز از زردی نوزاد خوب میباشد که مامان در روزگار بارداری از تغذیه مطلوب به کارگیری نماید.

تغذیه مامان برای زردی نوزاد یک کدام از مهم ترین طریق‌های پیشگیری از یرقان میباشد؛ چون با خورد و غذا مطلوب مامان، نوزاد قادر است عالی رویش نماید و از میلاد زودرس آن که موجب نارسایی و نا کارآمدی کبد نوزاد میگردد، پرهیز نماید.

به کار گیری از غذاهای چرب مانند غذاهای سرخ کردنی، غذاهای نشاسته دار و لبریز چاشنی در زمانه بارداری مامان ممنوع میباشد و بجای آنها مامان حامله بایستی از کامل کننده‌هایی مانند شیر، رطب و مواد مقوی استعمال نماید.

نتیجه گیری

در‌حالتی که نوزاد شما در گیر زردی شد، می بایست با دکتر معالج یا این که شخص کارشناس معالجه زردی حرف نمائید و مشورت بگیرید. آن ها می توانند محاسبه نمایند که آیا نیاز به معالجه زردی نوزاد میباشد یا این که نه.

معالجه زردی نوزاد معمولاً در‌صورتی‌که مایحتاج میباشد که نوپا شما دارنده سطح بالایی از ماده‌ای به اسم بیلی روبین در خون خویش باشد، براین اساس برای تحقیق این زمینه می بایست آزمایشاتی صورت بپذیرد.

اکثر نوزادان دچار به زردی نیازی به معالجه ندارند؛ چون سطح بیلی روبین در خون آن ها زیر میباشد.

در حالتی که نیازی به معالجه یرقان عدم وجود، بایستی به شیردهی منظم نوپا خویش ادامه دهید.

هنگامی که زردی نوزاد به‌مرورزمان بهبود نیافت و سطح بیلی روبین خون وی ارتقا پیدا کرد بایستی از راههای ذیل آوردن زردی نوزاد مانند طب سنتی، قطره بیلی ناستر برای زردی نوزاد، فتوتراپی، تبادل خون و غیره بهره مند شد.

از آنجایی که سریع‌ترین و شایسته ترین راه و روش معالجه زردی نوزاد، اجاره دستگاه فتوتراپی (نوردرمانی) میباشد، این طریق درمانی به والدینی که نگران فرزند خویش می باشند توصیه می گردد.

سطح بیلی روبین هر 4 تا 6 ساعت بعد از استارت فتوتراپی تست می گردد تا سنجیده شود که آیا معالجه مؤثر میباشد یا این که نه. معمولاً یک الی دو روز ارتفاع می کشد تا سطح بیلی روبین نوپا شما ثبت و کاهش پیدا نماید و آن موقع می‌قدرت معالجه را متوقف کرد.

فتوتراپی در مجموع برای معالجه زردی نوزاد بسیار مؤثر میباشد و عوارض جانبی پاره ای داراست.

در صورتی نوزاد شما سطح بسیار بالایی از بیلی روبین در خون خویش داشته باشد یا این که فتوتراپی مؤثر نبوده میباشد، ممکن میباشد نوزاد نیاز به تزریق بی نقص خون داشته باشد که تحت عنوان تبادل خون نوزاد شناخته می گردد. از آنجایی که خون نو نوزاد دربردارنده بیلی روبین وجود ندارد، سطح کلی بیلی روبین در خون بچه شما تخت‌گاز کاهش مییابد و معالجه زردی نوزاد شکل می گیرد.

درباره‌ی webmod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *