امروز: یکشنبه ( ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ )
طرز تهیه حلیم برای افطار و ترفندهای آن

طرز تهیه حلیم برای افطار و ترفندهای آن

حلیم برای افطار یک غذای لذیذ و دلچسب و در عین هم اکنون یک افطاری سلامت میباشد. طرز پخت حلیم در گونه های متعدد آن نسبتاً یکسان میباشد. حلیم گندم با گوشت گردن، حلیم گندم با بوقلمون، حلیم گندم با گوشت مرغ، حلیم با بلغور گندم و حلیم گندم سوای گوشت انوع متفاوت این غذای لذیذ اهل ایران میباشد. ما در‌این مقاله خلال ذکر روش تهیه و تنظیم ( تهیه ) حلیم برای افطار در باب اینکه حلیم را در سحر بخوریم یا این که افطار؟ نیز نکاتی را ذکر میکنیم. طرز تهیه حلیم برای افطار و ترفندهای آن

طرز تهیه حلیم برای افطار و ترفندهای آن

روش تنظیم ( تهیه ) حلیم برای افطار و ترفندهای آن

برای تنظیم ( تهیه ) حلیم برای افطار می بایست مقدمات آن را از شب گذشته فراهم فرمائید. شایسته ترین طریق پخت حلیم گندم به کارگیری از گندم پوست کنده میباشد. خوب میباشد گندم قبل از پخت یکسری ساعت در آب تر خورده باشد. می توانید از شب پیشین این عمل را ایفا دهید. طریق تهیه و تنظیم ( تهیه ) حلیم با بلغور گندم نیز به همین شکل میباشد. صرفا تفاوت این میباشد که فرصت پخت بلغور گندم کمتر میباشد و نیاز به خیساندن ندارد میباشد. برای پخت این خوراک با بلغور گندم بعداز شستن بلغور ۸ موازی آب اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید. ولی فیض پخت با بلغور گندم ممکن میباشد بافت کشداری نداشته باشد.طرز تهیه حلیم برای افطار و ترفندهای آن

 

مواد ما یحتاج برای حلیم (برای ۴ نفر)

 

  • گندم پوست کنده: ۲۵۰ گرم
  • گوشت گوسفندی: ۴۰۰ گرم
  •  پیاز: یکی میانگین
  • زردچوبه،‌دارچین، نمک و چوب دارچین: به مقدار مورد نیاز
  • کره (برای تزئین): به مقدار موردنیاز

 

نحوه پخت حلیم گندم

آغاز گندم را که دست‌کم به بازه زمانی دو ساعت در آب تر خورده آبکشی کرده و باطن قابلمه می‌ریزیم. به معیار دو موازی وسعت گندم آب اضافه کرده به یار و همدم یه خرده نمک بر روی شعله ملایم قرار می دهیم. گندم تر خورده معمولاً برای پخت به ۳ ساعت فرصت نیاز داراست. ولی بسته به نوع گندم ممکن میباشد این فرصت ارتقا یابد.

گوشت گوسفندی به یاروهمدم پیاز، زردچوبه و چوب دارچین را نیز برای پخت در قابلمه دیگری قرار میدهیم. بعداز پخت بدون نقص، گوشت‌ها را از استخوان غیر وابسته کرده و تماماً آن را ریش میکنیم. آب گوشت را نیز از صافی رد میکنیم و کنار میگذاریم. بعداز پخت گندم نیز موردنیاز میباشد با به کارگیری از همزن برقی یا این که هر نوع میکسر دیگر گندم‌ها را تماماً له کنیم. بعد گندم له گردیده، گوشت ریش گردیده و آب گوشت را در قابلمه ریخته و با یه خرده نمک عالی ترکیب میکنیم. درین مرحله از شعله ملایم استعمال کرده و به صورت مداوم هم میزنیم. هم زدن هم برای پرهیز از ته تصاحب کردن و هم برای کشدار شدن هلیم ما یحتاج میباشد. این مرحله را تا وصال به بافت مطلوب ادامه میدهیم.

 

بیشتر بخوانید: آموزش کاشت سبزه عید با گندم

 

تزیین حلیم برای افطار

برای تزیین حلیم برای افطار می توانید از کره، دارچین و کنجد استعمال فرمائید. چنانچه که از گوشت بوقلمون به کار گیری کردید یه خرده گوشت ریش گردیده نیز میتوانید برای تزیین کنار بگذارید.

 

اشکال حلیم گندم

حلیم یا این که هلیم گندم اصولا با گندم پوست کنده و گوشت گوسفندی طبخ می‌شد‌ه‌است. البته با گذر مجال مصرف گوشت‌های گوناگون برای پخت این خوراک اشاعه یافته میباشد. امروزه پخت حلیم با بلغور گندم یا این که هلیم گندم فارغ از گوشت نیز مشتریان فراوانی دارااست. اما نحوه تهیه و تنظیم ( تهیه ) حلیم برای افطار یکسان میباشد و فقط تفاوت گونه های آن در حین مایحتاج برای پخت میباشد. مهم‌ترین اشکال هلیم گندم عبارتند از:

 

حلیم گندم با گوشت گردن

حلیم گندم با گوشت گردن به خیال و خاطر لطیف و خوش طعام بودن گوشت گردن گوسفندی مزه بسیار نیکی داراست. ولی به خیال و خاطر مجال ما یحتاج برای پخت گوشت گوسفندی پخت آن نیز به مجال بیشتری نیاز دارااست.

 

حلیم گندم با بوقلمون

استعمال از گندم و بوقلمون رایج‌ترین نحوه تهیه و تنظیم ( تهیه ) حلیم برای افطار میباشد. این روز ها شایسته ترین حلیم طهران نیز با گوشت بوقلمون تهیه و تنظیم ( تهیه ) می‌گردد.

 

حلیم گندم با گوشت مرغ

حلیم با مرغ نوآوری خانم‌های منزل‌دار برای پخت یک غذای دوست داستنی با مواد در دسترس و ارزان میباشد. اما سود این خلاقیت نیز مزه بسیار خیر و خوبی دارااست.

 

حلیم گندم سوای گوشت

حلیم گندم سوای گوشت نتیجه ها اشاعه اشکال رژیم‌های غذایی در بین عموم میباشد. با حذف گوشت بخشی از مزه و بافت خوراک نیز تغییر‌و تحول می‌نماید. ولی تحت عنوان یک غذای گیاهی سلامت مزه مطلوبی داراست.

 

حلیم را در سحر بخوریم یا این که افطار؟

حلیم را در سحر بخوریم یا این که افطار؟ از آن سؤالاتی میباشد که جوابش بر طبق رغبت بیشتر ما وجود ندارد. همگی ما از بچگی از حلیم برای افطار و ناشتایی لذت بردیم. البته از نظر متخصصان طب سنتی این عادت چندان مناسب وجود ندارد. از طریقه طب سنتی این طعام یک غذای مقوی، سیر کننده و هنگفت میباشد که برای ناشتایی یا این که افطار پیشنهاد نمی شود. ولی در مقایسه با آش حرفه یا این که زولبیا، هلیم یک افطاری سلامت به حساب میآید. شایسته ترین سفارش این میباشد که از این غذای لذیذ به مقدار معدود و با روغن و شکر نادر برای افطار مصرف کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره افطار می توانید از سفارش‌های متخصص تغذیه برای یک افطاری سلامت استعمال نمایید.

درباره‌ی webmod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *