امروز: جمعه ( ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ )
ارتباط جنسی روزه

ارتباط جنسی روزه رو باطل می‌کند؟

ارتباط جنسی روزه آیا ارتباط جنسی در وضعیت روزه‌داری، روزه‌ رو فسخ می‌کنه؟ این پرسش این سال نیز مسئله گفت و گو بوده. شخص روزه‌دار بایستی از اعمالی که می‌تونن روزه‌ رو فسخ کنن، اجتناب کنه. این ایفا مشتمل بر هرگونه ارتباط جنسی و همینطور اقداماتی که می‌تونن قیمت و اجر روزه‌ رو کاهش بِدَن، می‌شه. بایستی دقت داشت که رکن‌های اصلی روزه مشتمل بر جلوگیری از ارتباط جنسی، میل کردن و آشامیدنه. هرگونه فعالیتی که مضمون‌ مشابهی با این ایفا داشته باشه، می‌تونه سبب فسخ شدن روزه بشه. براین اساس، حدو مرز ارتباط ها همسران در زمان روزه چه‌گونه بایستی گزینش بشه؟ آیا بوسیدن یا این که در آغوش دریافت کردن نیز روزه‌ رو فسخ می‌کنه؟

 

ارتباط جنسی روزه

 

ارتباط جنسی روزه داری

خلال مواقعی که می‌تونن روزه‌ رو فسخ کنن، اشخاص پیرو آشنایی مواردی هم هستن که ممکنه سبب کاهش اجر روزه بِشَن. این مقاله رو هم بخونین: ارتباط جنسی در بارداری.

 

کارهایی که سبب ساز فسخ شدن روزه می‌شه:

روزه‌داری به معنای اشراف بر نفسه. اشخاص روزه‌دار از تناول کردن، آشامیدن و اقدامات شادی بخش در مسافت هنگامی میان طلوع تا غروب آفتاب، اجتناب می‌کنن. همان گونه که شناخته گردیده، برخی اقدامات و عملیات می‌تونن سبب به فسخ شدن روزه بِشَن و با اصول روزه منافات ‌دارن.

در زمان عصر روزه‌داری، هرگونه فعالیت تناول کردن یا این که نوشیدن، ورود هرگونه مایعات و مواد غذایی به تن از هر طریقی، حتی اگه به طور آگاهانه جاری ساختن بشه، سبب فسخ شدن روزه می‌شه. همینطور، سرگرم شدن در هرگونه شغل لذت‌نصیب مانند ارتباط جنسی، بوسیدن یا این که مصرف سیگار و موردها شبیه نیز تحت عنوان اعمالی که با روحیات روزه منافات ‌دارن، روزه‌ رو فسخ می‌کنن. بدین ترتیب، ادراک و پایبندی بدین مفاد از عنایت بالایی برخورداره تا بتونیم به‌طور بدون نقص از مزایا و برکات روزه منفعت‌مند بشیم.

 

بیشتر بخوانید: بهترین راه درمان زردی نوزاد چیست؟

 

در آغوش به چنگ آوردن همسر و فسخ شدن روزه:

طبق فتوایی که حدود صمیمیت (ارتباط جنسی) در ماه خوش یمن رمضان‌ رو گزینش می‌کنه، اقداماتی نظیر تصاحب کردن دست و در آغوش تصاحب کردن همسر در طول روزه‌داری به تنهایی روزه‌ رو فسخ نمی‌کنن. همینطور، بوسیدن و در آغوش دریافت کردن و ناز و نوازش همسر نیز معمولاً روزه‌ رو فسخ نمی‌کنه، مگر آنکه به انزال منی سبب بشه. اجرا این اقدامات برای اشخاصی که خود‌با‌وری کافی برای دوری از فسخ شدن روزه خودشون دارن، ایرادی نداره. برای اشخاصی که از نگاه روحی بدین کارها مطمئن نیستن، چنین اقدامات مکروه بوده و از جاری ساختن اون‌ها خودداری بشه، چون احتمال فسخ شدن روزه به جهت انزال وجود داره.

در اصلً در حالتی که که‌این اقدامات موجب انزال نشن، روزه فسخ نمی‌شه. برای کسانی که با چنین کارها احتمال فسخ شدن روزه رو احساس می‌کنن، مناسبه که‌این اقدامات رو در حین دیگری (مانند بعداز افطار) ایفا بِدَن. این دستور سبب ساز می‌شه که اشخاص روزه‌دار سوای نگرانی از فسخ شدن روزه این فرضیه فقهی رو به نحو احسنت اجرا بِدَن.

 

بوسیدن لب همسر روزه رو فسخ می‌کنه؟

تفسیرهای مختلفی درباره ارتباط جنسی و اینکه آیا بوسیدن لب‌های همسر روزه‌ رو فسخ می‌کنه، بیان شده. بعضا از مراجع علمی و مذهبی معتقدن از اونجایی که بوسیدن لب‌ها، مشمول شهوته، می‌تونه سبب ساز به فسخ شدن روزه بشه. با این حالا، تنی چند از مراجع شرعی تصریح می‌کنن که اگه بوسیدن لب‌ها یا این که در آغوش تصاحب کردن همسران باعث به انزال نشه، روزه فسخ نمی‌شه. از این رو، دقت به عنصر شهوت در چنین اقدامات و همینطور احتمال تولید رغبت جنسی می‌تونه این اقدامات‌ رو تحت عنوان موازینی برای انتخاب مناسب بودن یا این که مناسب نبودن در حین روزه‌داری در لحاظ بگیره.

با این هم اکنون، اگه بوسیدن لب‌ها یا این که شغل‌هایی دیگر مانند در آغوش به چنگ آوردن همسر به انزال سبب بشه در اون مجال، روزه فسخ می‌شه. از این رو، به طبعً مهمه که اشخاص روزه‌دار در طی روزه‌داری از هرگونه فعالیتی که ممکنه به طوری فسخ کننده روزه باشه، دوری و به اصول فقهی و پیشنهاد‌های فقهی اعتنا کنن تا ‌بتونن به خیر و خوبی از مزایا و برکات این فعالیت عبادی سود‌مند بِشَن.

با اعتنا به مطالب ارائه گردیده در‌این ورقه، می‌شه فیض گرفت که برای اشخاص روزه‌دار، بوسیدن و در آغوش تصاحب کردن همسر در‌حالتی که سبب ساز به انزال بشه، سبب ساز فسخ شدن روزه می‌شه. البته بوسیدن لب‌ها یا این که شکل همسر سوای انزال به تنهایی روزه‌ رو فسخ نمی‌کنه. البته می بایست دقت داشت که‌این اقدامات می‌تونن موجب تولید شهوت و انزال بِشَن که در سود روزه فسخ می‌شه. به این ترتیب، اشخاص می بایست در حین روزه‌داری از چنین انجام جلوگیری کرده و با محافظت اصول فقاهتی، روزه خویش‌ رو ادامه بِدَن.

درباره‌ی webmod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *